بیشتر بخوانید

مشخصات فنی کشنده دافران H7 480

دافران ۴۸۰

دافران ساخت کدام کشور است؟

به گزارش پایگاه خبری «کامیون پلاس»، در سالهای اخیر و بعد از شدت گرفتن تحریم ها و متعاقب آن ترک بازار توسط بزرگان بازار همچون ولوو، اسکانیا و… ، شاهد حضور گسترده ی کشنده های چینی تولیدی یا وارداتی با اسامی اصلی یا اسامی داخلی (بومی) بودیم. از جمله آنها می توان به پیلسان C7H 480، امپاور BD500، دیما HT490 و البته کشنده دافران H7 اشاره کرد.

در ایران شرکت شایان دیزل، در سالهای اخیر اقدام به عرضه کشنده Dongfeng Chenglong H7 با کمی تغییرات و بهینه سازی برای بازار داخل ایران و البته تحت برند و مدل کشنده دافران H7 نموده است.

طراحی بدنه و نمای ظاهری

هرچند صحبت در مورد طراحی، امری سلیقه‌ای ست، اما در مجموع می‌توان دافران کشنده ۴۸۰ را دارای طراحی بروز و زیبا (حداقل در میان رقبای داخلی چینی) ارزیابی کرد.

طراح سعی کرده تا جای ممکن خودرو را به المان‌های طراحی روز اروپایی نزدیک کند و در این راه به وضوح از طراحی برندهایی همچون ولوو الهام گرفته است.

طراحی ورودی هوا، سپر و چراغ‌ها ساده و در عین حال زیباست.

لوگوی بزرگ دافران در پیشانی خودرو هم تغییر یافته‌ی همان لوگوی اصلی کمپانی مادر یعنی چنگ لانگ است.

طراحی داخل کابین و نمای داخلی

فضای داخلی کابین همانند طراحی خارجی، دارای طرحی بروز و شکیل هست و در میان سایر رقبای هم تراز، مناسب ارزیابی می‌شود. تریم داشبرد هم طرح فلز می باشد. اما استفاده ی گسترده از پلاستیک خشک و شاید تا اندازه ای کم کیفیت، احتمالا در دراز مدت و زیر آفتاب سوزان جاده‌های ایران و در صورت عدم نگهداری مناسب شاهد سر و صدای احتمالی داشبرد و سایر قسمت‌های تزیینات داخلی خواهیم بود.

این کشنده با داشتن اتاق به اصطلاح سقف بلند، راحتی مناسبی را برای استراحت در دو تخت با پهنای نسبتا مناسب خود برای راننده و سرنشین دیگر ایجاد می‌کند. صندلی راننده دارای تعلیق بادی است که به راحتی راننده در مسافت‌های زیاد، کمک شایانی می‌کند.

مولتی مدیا و کنترلر سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه ی درجا (بخاری و کولر درجا به صورت فابریک) و یخچال از دیگر تجهیزات داخلی کشنده دافران H7 برای فراهم آوری رفاه بهتر برای راننده و سرنشین هستند.

پیشرانه و تجهیزات فنی دافران ۴۸۰

موتور، ساخت کمپانی یوچای چین می‌باشد.  این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربودیزل دارای حجم دقیق ۱۲۱۵۵ سی سی می‌باشد که قادر به تولید ۴۸۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است. نهایت گشتاور کشنده دافران، ۲۲۳۰ نیوتون متر است که در ۱۳۰۰ دور بر دقیقه ارائه می شود.

همچنین مجهز به گیربکس ZF Traxon (ترکسون) ۱۲ دنده جلو + ۴ دنده عقب می باشد که قابلیت تعویض دنده ی دستی و یا اتوماتیک را برای راننده فراهم می آورد.

همینطور اینتاردر (ترمز گیربکس) ۵ مرحله ای از دیگر مشخصات آن می باشد.

مخزن سوخت این کشنده از جنس آلومینیوم بوده و ۱۲۰۰ لیتر حجم دارد (دو باک ۶۰۰ لیتری) و ظرفیت مخزن ادبلو (Diesel Exhaust Fluid DEEF یا Adblue) نیز ۶۰ لیتر می باشد. استاندارد آلودگی دافران نیز یورو ۵ EEV می باشد.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

از تجهیزات ایمنی کشنده دافران H7 میتوان به موارد مقابل اشاره کرد: ترمز ضد قفل ABS مجهز به توزیع نیروی ترمز بروی چرخها EBD، سیستم ترمز هوشمند اضطراری پیشرفته (AEBS)، سیستم ضد لغزش ASR، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری ESC، کنترل فرمان پذیری خودرو حین ترمز EBS، دستیار حرکت در سربایی HSA، شیرها و سیستم الکترونیکی ترمز WABCO، مجهز به ترمز تریلر دستی، مخازن باد آلومینیومی، ریتاردر موتور دو زمانه مجهز به سیستم خفه کن موتور از تجهیزات ایمنی استاندارد این کشنده است.

ضمن اینکه این کشنده دارای چهار چرخ دیسک ترمز می باشد.

سیستم ADR برای حمل کالای خطرناک و PTO (بغل گیر گیربکس) هم به صورت سفارشی بروی این کشنده از سوی تولید کننده، قابل نصب می‌باشد.

کروز کنترل، دی لایت، آینه های گرمکن دار برقی، شیشه بالابر مجهز به پاور ویندوز، بوق درون شهری و برون شهری از دیگر تجهیزات قابل ذکر این کشنده هستند.

برچسب ها :

عباس مغاری

دیدگاهتان را بنویسید