بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی و اخبار عمومی و اخبار ویژه و اسلاید و کامیون : طراحی اولین کامیون بنز در جهان

طراحی اولین کامیون بنز در جهان

5 1 1024x576 1

نسخه سوم اولین کامیون جهان از سال ۱۸۹۶ بخشی از مجموعه کلاسیک کامیون های مرسدس بنز است.

به گزارش کامیون پلاس،این کامیون دایملر از سال 1899 با درایو کاردان است که توسط Daimler-Motoren-Gesellschaft، Cannstatt ساخته شده است.

اولین آتش سوزی که در کامیون رخ داد برای این مدل بود. ماشین ها و کامیون ها در جاده های آن زمان بسیار کم بود و مردم با کالسکه های اسبی برای رفت و آمد و حمل کالا به ویژه در شهرها استفاده می کردند. از سوی دیگر، جریان کالا در مسافت های طولانی توسط راه آهن یا کشتی انجام می شود.

6 1 1024x576 1

اولین تحویل به Statt. Wasserwerke Stuttgart

با توجه به ورودی کتاب کمیسیون مورخ 11 مارس 1899، کامیون دایملر کاردان به «آب‌سازی اشتوتگارت» رفت، جایی که از سال 1899 تا 1923 خدمات خود را ارائه کرد.

پس از 24 سال، شرکت آب اشتوتگارت کامیون را با مدل جدیدتر جایگزین کرد و آن را در سال 1923 به Daimler-Motoren-Gesellschaft بازگرداند، جایی که در آن زمان بخشی از مجموعه موزه شد. هنگامی که حملات بمب در Untertürkheim در سال 1944 افزایش یافت، بخشی از دارایی های موزه به درسدن منتقل شد. در طول اشغال بعدی و دوره قبل از اتحاد مجدد آلمان، تمام تلاش ها برای بازگرداندن وسیله نقلیه به اشتوتگارت شکست خورد. تنها زمانی که دیوار برلین در سال 1989 فروریخت، دایملر-بنز AG آن زمان، پس از دو سال مذاکره، موفق شد در سال 1991 با ایالت آزاد ساکسونی قراردادی منعقد کند و 16 وسیله نقلیه تاریخی، از جمله کامیون دایملر کاردان را از این کشور بیاورد. 1899، پس از 63 سال به مجموعه موزه بازگشت. به عنوان بخشی از اسپین آف Daimler Truck AG، این وسیله نقلیه به موجودی مرسدس بنز کامیون کلاسیک منتقل شد و از آن زمان تاکنون در این موزه باقی مانده است.

طراحی اولین کامیون های دایملر

از نظر بصری، کامیون دایملر کاردان از سال ۱۸۹۹ یادآور یک گاری با اسب بدون میله کشی است، که اساساً یک سکوی بارگیری بزرگ روی چرخ های چوبی با موتور احتراق داخلی است. تنها سه سال پس از تحویل اولین کامیون، فناوری آن به طور قابل توجهی توسعه یافته است و اصول اولیه آن هنوز هم امروزی جاری است. برخلاف کامیون‌های موتور اول و دوم، درایو کامیون دایملر کاردان متعلق به سال ۱۸۹۹ دیگر در عقب یا روی قاب وسیله نقلیه زیر کابین راننده نصب نمی‌شود، زیرا در هنگام بارگیری از عقب غیرعملی است، بلکه در جای خود قرار دارد (در کمان کامیون بالای محور جلو). کامیون به جای زنجیر از طریق چرخ فرمان هدایت می شود. انتقال نیرو از طریق پینیون در چرخ، محور سیاره‌ای خارجی مدرن را پیش‌بینی می‌کند. خنک کننده کارآمد موتور از طریق خنک کننده لوله و ترمزها که روی هر دو چرخ عقب و گیربکس عمل می کنند نیز برای سال ۱۸۹۹ بسیار مدرن بودند. ترمزهای تنها در محور عقب برای سال‌های آینده رایج خواهد بود.

در بروشور فروش آن زمان، کامیون دایملر با “موتور ۲ یا ۴ سیلندر” و در حال حاضر با “اشتعال برقی” عرضه می شود. “اشتعال لوله داغ” که در آن زمان رایج بود، که با استفاده از تراشه های چوب مشتعل می شد، اغلب این عارضه جانبی داشت که صورت سیاه می شد و دید تار می شد. خروجی این خودروهای تحویلی و تجاری ها ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ اسب بخار بود. محموله این خودروها ۱۵۵۰، ۲۵۰۰، ۳۷۵۰ و ۵۰۰۰ کیلوگرم بود. در توضیحات آمده است: «چرخ‌ها دارای لاستیک‌های آهنی هستند. روی سنگفرش هایی که در آن زمان رایج بود، سر و صدا بسیار ایجاد می کرد.

 

برچسب ها :

camionplusadmin

دیدگاهتان را بنویسید